PROJEKT
„ INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH”
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
REALIZOWANEGO W 5 SZKOŁACH PODSTAWOWYCH NA TERENIE MIG PIWNICZNA ZDRÓJ
Od 3 września 2012 roku pięć szkół podstawowych z terenu Miasta i Gminy Piwniczna Zdrój przystąpiło do realizacji rocznego projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki pod nazwą „ Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych „.
Głównym celem projektu jest wsparcie w okresie realizacji projektu indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III szkół podstawowych na terenie Miasta i Gminy Piwniczna - Zdrój oraz zapewnienie każdemu dziecku, objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno wychowawczo profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi; stworzenie w szkołach objętych wsparciem odpowiednich warunków, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne. Projekt ma na celu zminimalizowanie trudności w uczeniu się uczniów objętych wsparciem jak również zwiększenie możliwości rozwijania zainteresowań i pasji wśród uczniów biorących udział w zajęciach oraz poprawę wad postawy i wzrost zainteresowania aktywnością fizyczną u dzieci.
Rekrutacja dzieci kwalifikujących się do udziału w projekcie w każdej ze szkół trwała od początku roku szkolnego do 20 września br.
W każdej ze szkół w ramach projektu zaplanowano różnorodne zajęcia, dzieci uczestniczyć będą m.in. w:
Każda ze szkół biorących udział w projekcie zostanie doposażona w szereg pomocy dydaktycznych takich jak: programy multimedialne, gry, książki, plansze edukacyjne, środki dydaktyczne do nauki j. polskiego czy matematyki.
Zajęcia organizowane w ramach projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych„ współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego uatrakcyjniły ofertę edukacyjną szkół, korzystnie wpłynął również na rozwój dzieci.